بیست اسکریپت قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس اسکریپت
سه شنبه , آبان ۲۸ ۱۳۹۸
خانه / آموزش تخصصی / تکنولوژی AMP چیست؟

تکنولوژی AMP چیست؟

این موضوع در بخش آموزش سئو بیشتر مطرح می شود  را توضیح خواهیم داد.AMP – که مخفف صفحات موبایل شتاب است – توسط Google در اکتبر سال ۲۰۱۵ معرفی شد. AMP یک چارچوب توسعه وب سفارشی متن باز است که برای سرعت بخشیدن به زمان بارگیری صفحات وب در دستگاه های تلفن همراه ایجاد شده است.

در حالی که ایده داشتن اینترنت سریعتر موبایل با محتوا که فوراً بارگذاری می شود ، یک ایده عالی به نظر می رسد ، هنگام صحبت از AMP نگرانی های زیادی در بین توسعه دهندگان وب وجود دارد. و این نگرانی ها باید ناشران را به همان اندازه نگران کند.
در اینجا فقط چند دلیل وجود دارد که AMP برای وب مسترها و کل وب بد است.
یكی از مشكلات مفهوم صفحات تلفن همراه شتاب این است كه محتوای ایجاد شده با استفاده از AMP از طریق حافظه پنهان روی سرور Google ارائه می شود و نه اینكه به صفحه اصلی در وب سایت ناشر پیوند برقرار كنید. این بدان معناست که خواننده وقت بیشتری را در سایت Google می گذارد و برخلاف هرگونه تبلیغات پولی در سایت ارائه دهنده محتوا ، تبلیغات Google را مشاهده می کند. پول بیشتری برای Google ، پول کمتری برای خالق محتوای واقعی.
ماه گذشته ، گوگل اعلام کرد که در حال کار بر روی رفع این مشکل است تا صفحات پیوند شده تحت URL اصلی ناشر ظاهر شوند.
کمتر تجزیه و تحلیل و کار بیشتر
اگرچه AMP با Google Analytics کار می کند ، اما شما باید از برچسب دیگری استفاده کنید ، که می تواند بسیار وقت گیر باشد. اگر برچسب جدید را وارد نمی کنید ، یک تن از اطلاعات تحلیلی را از دست می دهید.
بعلاوه ، AMP در هنگام نصب بسیار آسان نیست. در اصل شما باید تمام برنامه نویسی را بصورت دستی انجام دهید. این مسئله شما را به یک معضل سوق می دهد: یا سایت خود را به طریقی که می خواهید و روشی که آن را تبدیل کرده اید طراحی کنید و بعداً آن را برای AMP تنظیم کنید – یا از تبدیل و زیبایی شناسی خودداری کنید و از ابتدا آن را به یک سایت AMP تبدیل کنید.
کنترل کمتر روی محتوای شما
از آنجا که AMP یک نسخه محروم از محتوای اصلی شما است ، وقتی می دانید چگونه (و حتی اگر) محتوای شما در واقع نمایش داده می شود ، مورد رحمت Google هستید. در ازای دریافت بارگیری سریع سریع ، از طراحی کلی صفحه خود صرفنظر می کنید. اگر سایت شما دارای ویدئوی زیادی باشد ، AMP برای شما مفید نخواهد بود زیرا زمان بارگیری تقریباً یکسان خواهد بود.
کنترل کمتر از طراحی شما
اساساً ، گوگل وب را در حال ایجاد نسخه اینترنتی از اینترنت است که دقیقاً مانند گوگل می خواهد. میزان برچسب ها بسیار محدود است ، بنابراین بیشتر صفحات AMP از نگاه بسیار ساده ای برخوردار هستند – توسعه وب سفارشی به نوعی زمینه غیر واقعی و غیر ضروری می شود.
مشاهده داستانهای “اخبار جعلی” سخت تر است
AMP با توجه به تأثیرات مخرب اخبار جعلی ، بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می گیرد ، این نوع داستان ها را برای خوانندگان حتی سخت تر می کند. از آنجا که AMP محتوا را به استخوان های برهنه منتقل می کند و همه آن را در سرور Google میزبان می کند ، همه چیز شروع به یکسان می کند. این بدان معناست که می توانید مقالات جعلی داشته باشید و داستان های کلیک به لیست درست در کنار اخبار قانونی ظاهر می شوند.
در پایان ، در حالی که همه ما می توانیم در مورد این واقعیت توافق داشته باشیم که یک تجربه سریعتر در وب موبایل برای همه بهتر است – به خصوص اینکه اکثر وبگردی در حال حاضر از طریق موبایل انجام می شود – هزینه های اجرای AMP ممکن است خیلی زیاد باشد. اگر یک وب سایت پاسخگو و طراحی شده با تصاویر و فیلم های بهینه سازی شده دارید ، دیگر نیازی نیست که نگران AMP باشید.
کنترل Google
گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه Google اخیراً با تعقیب رقابت خود در پیش گرفته است. به همین ترتیب ، به نظر می رسد که معرفی AMP گوگل اکوسیستم Facebook / Instagram / Messenger را تعقیب می کند: چرخ فلک ، مقالات فوری ، داستان. AMP به همان روش کار می کند تا محتوا را در ویژگی های Google قرار دهد: صفحات نتیجه جستجو و Gmail.
همه افراد احساس راحتی نمی کنند که از محتوای خود صرفنظر کنند و اجازه دهند از حافظه نهان Google استفاده شود. اما همه وب مسترها انتخاب های خود را تصدیق نمی کنند!
این بدان معناست که ، گوگل در تلاش است تا AMP را به وسیله تبلیغات عادی تبلیغاتی خود را تصویب کند – “سایت های AMP در گوگل بالاتر می شوند! و به سئو سایت کمک خواهد کرد.” علاوه بر این ، همکاری با وردپرس ممکن است AMP را به طور پیش فرض برای میلیون ها وب مستر مظنون فعال کند.
در نتیجه پیاده سازی AMP ، اکثر وبگردانی ها هرگز گوگل را ترک نمی کنند ، زیرا هر آنچه را که جستجو می کنید در “پورتال” Google به آنها ارائه می شود. این واقعاً دیگر “وب” وب سایتهای بهم پیوسته نیست ، بلکه یک دیستوپی متمرکز است.

اگر میخواهید درمورد سئو چیست ؟ هم اطلاعات بیشتری به دست آورید از سایت ما دیدن فرمایید.

درباره ی rajabyy

مطلب پیشنهادی

طراحی سایت ریسپانسیو در موبایل

  در این قسمت از آموزش سئو می خواهیم درمورد طراحی سایت ریسپانسیو و mobile …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *