بیست اسکریپت قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس اسکریپت
سه شنبه , آبان ۲۸ ۱۳۹۸
خانه / آموزش تخصصی / طراحی سایت برای موبایل با رعایت سئو

طراحی سایت برای موبایل با رعایت سئو

در این مقاله شما را با طراحی سایت موبایل و رعایت اصول آموزش سئو آشنا می کنیم. کاربران تلفن همراه تمایل دارند که بسیار هدفمند باشند ، انتظار دارند که بتوانند به راحتی ، فوراً و طبق شرایط خود آنچه را که نیاز دارند از یک سایت موبایل دریافت کنند. چه این خرید را انجام دهد ، یا نقل قول کند یا به لیست ایمیل بپیوندد ، تجربه کاربر شما باید تا حد ممکن یکپارچه باشد.
در این مقاله نحوه طراحی کل سایت خود برای پاسخگویی به فاکتور شکل موبایل و نیازهای کاربر منحصر به فرد مورد بحث قرار گرفته است.
چه چیزی باعث ایجاد سایت خوب موبایل می شود؟
مطالعات اخیر Google نشان داده است که بازدید کنندگان موبایل احتمالاً در سایتهایی که برای استفاده از موبایل بهینه شده اند ، دوباره بازدید می کنند. این بدان معنی است که سایت شما باید سازگار با موبایل باشد. اما واقعاً «دوستانه بودن موبایل» به چه معنی است؟ در واقع این اصطلاح شامل تعدادی از ویژگی های مهم است که هنگام طراحی سایت تلفن همراه خود باید در نظر بگیرید. نگاهی به زیر بیندازید:

کاربران تلفن همراه با توجه به کارهایی که شما برای بهبود تجربه خود انجام می دهید ، توجه و خوشحال می شوند.
اگر می خواهید سایت شما به راحتی در دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی باشد ، باید تمام مشکلات قابلیت استفاده موبایل را برطرف کنید. و از نظر سئو سایت نیز بهینه شود. در اینجا ۱۲ پیشرفت وجود دارد که می توانید از این طریق اطمینان حاصل کنید که سایت شما از آزمون قابلیت استفاده تلفن همراه عبور می کند و تجربه مطلوب را برای کاربران خود ارائه می دهد:

۱٫ کل سایت خود را برای موبایل بهینه کنید
کاربران نسبت به تلاش برای پیمایش سایتهای دسک تاپ در دستگاه های تلفن همراه بسیار آسان تر از سایت های بهینه سازی موبایل استفاده می کنند. به عنوان مثال زیر می توانید دو نسخه از وب سایت پیتزا Domino را مشاهده کنید – سایت رومیزی اقتباسی برای نسخه موبایل و بهینه شده موبایل. مکان استاندارد در چنین صفحه نمایش کوچکی به نظر می رسد کاملاً واضح و دشوار است. در مقابل ، سایت تلفن همراه با دکمه های CTA با قابلیت حرکت آسان بسیار تمیز است.

سمت چپ: نسخه رومیزی اقتباس شده برای موبایل. درست: سایت برای موبایل بهینه شده است
اگر تمام صفحات شما برای موبایل طراحی شده باشد ، سایت شما ساده ترین استفاده است. در اینجا چند نکته عملی برای بهینه سازی آورده شده است:
فقط از پیمایش عمودی استفاده کنید. نباید صفحات وجود داشته باشد که پیمایش افقی برای دیدن محتوای اصلی لازم باشد – اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات شما برای عناصر CSS از عرض و مقادیر موقعیت نسبی استفاده می کنند ، و تصاویر نیز می توانند مقیاس شوند.
محتوای خود را اول قرار دهید و از هر عنصری که بتواند کاربران را از محتوا دور کند ، خلاص شوید.
تعداد ستون ها را محدود کنید – در حالت ایده آل باید یک طرح سایت ستونی داشته باشید.

صفحات رومیزی و بهینه سازی شده موبایل را با هم مخلوط نکنید – سایتهایی که دارای چنین ترکیبی هستند در واقع برای کاربران سخت تر از سایتهای تمام دسک تاپ است.

۲٫ دکمه های تماس با عمل را به صورت دوستانه در تلفن همراه ایجاد کنید
برای کاربران تلفن همراه بسیار آسان است که عناصر UI را از دست ندهند ، بنابراین همیشه تماس های اصلی خود را در جایی انجام دهید که کاربران آنها را مشاهده کنند. تماسهای اولیه خود را برای برجسته در برجسته ترین فضای سایت برجسته کنید – تماس های تلفن همراه شما ممکن است متفاوت از رایانه های رومیزی باشد ، بنابراین هنگام تعیین مکان قرار دهید خود را در کفش کاربران خود قرار دهید.

دکمه CTA باید به راحتی قابل کلیک باشد ، و نباید با سایر عناصر موجود در صفحه تداخل کند.

۳٫ منوها را کوتاه و مفید نگه دارید
یک فهرست گسترده ممکن است به خوبی برای سایت دسک تاپ شما کار کند ، اما کاربران تلفن همراه صبر ندارند که به لیست طولانی از گزینه ها بروند تا سعی کنند آنچه را می خواهند پیدا کنند. در نظر بگیرید که چگونه می توانید کمترین موارد ممکن در فهرست را ارائه دهید – به عنوان مثال ، فقط دسته اصلی محصولات. به عنوان یک قاعده انگشت ، سعی کنید از لیست منو با بیش از ۷ دسته مجزا استفاده کنید.

یک منوی کوتاه تر با دسته بندی مجزا برای حرکت برای بازدید کنندگان موبایل آسانتر است
همچنین این لیست از دسته ها باید برای بازدید کنندگان شما مفید باشد:
باید بر اساس محبوبیت یا ارزش آن برای کاربران سفارش داده شود.
این نباید شامل عباراتی باشد که پایگاه کاربر هدف شما آنها را نفهمد. منو با اصطلاحاتی که نیاز به دانش تجاری دارند یا سعی در مخلوط کردن دارید – به عنوان مثال اصطلاحات تحت اللفظی و استعاره ممکن است کاربران را گیج کرده و موجب ترقی شود.

۴- جستجوی سایت را قابل مشاهده کنید
اگر جستجو عملکرد اصلی نمایش سایت شما باشد ، آن را به صورت برجسته نشان می دهد ، زیرا می تواند سریعترین مسیر کشف برای کاربرانی باشد که قصد تبدیل بالایی دارند. کاربرانی که به دنبال اطلاعات خاص هستند معمولاً به جستجو می روند – بنابراین جستجو باید اولین مواردی باشد که کاربران تلفن همراه در سایت شما می بینند. جستجوی سایت خود را در قسمت بالای صفحه اصلی خود از طریق یک متن متن باز قرار دهید.

جستجو باید به صورت برجسته (به عنوان مثال در بالای صفحه) درست مانند سایت میسی نمایش داده شود

۵٫ طراحی سایت خود را انجام دهید بنابراین کاربران لازم نیست به بزرگنمایی بپردازند
کاربران معمولاً هنگام خواندن متن یا دیدن یک تصویر ، برای بزرگنمایی یا خارج کردن ناحیه ناامید می شوند. اگر مجبور باشند در یک سایت بزرگنمایی کنند ، بازدید کنندگان می توانند جزئیات مهم را از دست دهند. بنابراین ، سایت موبایل خود را طوری طراحی کنید که کاربران دیگر نیازی به تغییر اندازه نداشته باشند.

Asos از تصاویر با اندازه مناسب استفاده می کند ، اما اندازه قلم به اندازه کافی بزرگ نیست. نوع کوچک در یک صفحه کوچک و روشن می تواند یک سردرد واقعی برای کاربران باشد.

۶٫ فقط از دارایی های با کیفیت بالا استفاده کنید
تصاویر / فیلم ها / دارایی های دیگر این محصول هستند ، زیرا ابعاد فیزیکی محصول وجود ندارد. بنابراین ، آنها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا توجه کاربران سایت که ممکن است لاغر شوند را جلب کرده و تماس را به اقدامات سوق دهند.

۷٫ طراحی اهداف لمسی با انگشت دوستانه

اگر شما یک رابط کاربری با انگشت را طراحی می کنید ، باید دکمه های سایت شما به اندازه کافی اندازه شوند. نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی لمسی MIT نشان داد که میانگین برای لنت های انگشت بین ۱۰-۱۴ میلی متر و نوک انگشتان ۸-۱۰ میلی متر است ، و ۱۰ میلی متر ۱۰ میلی متر را حداقل اندازه هدف لمسی مناسب می کند.

یک لحظه مهم دیگر که باید در نظر بگیرید فاصله نسبی (حاشیه) بین عناصر لمسی است. اگر دکمه ها به یکدیگر نزدیک باشند ، کاربران تلفن همراه می توانند به طور تصادفی با انگشت خود روی یک دکمه اشتباه ضربه بزنند. برای برطرف کردن این خطاها و جلوگیری از تماس و عدم استفاده کاربران از عملکرد نادرست ، مطمئن شوید که دکمه های اندازه و فضای مناسب برای بازدید کنندگان موبایلتان مناسب است. در زیر حداقل فاصله پیشنهادی بین اهداف لمسی سایتهای تلفن همراه وجود دارد:

۸٫ اجازه دهید کاربران قبل از ارتکاب آنها کاوش کنند
خواستار ثبت نام کاربران یا ورود به سیستم قبل از دیدن اطلاعات وب سایت ، هزینه تعامل بالایی دارد و از اصل متقابل سرپیچی می کند. اجبار ثبت نام خیلی زود می تواند باعث شود بیش از ۸۵٪ کاربران سایت را ترک کنند.

Netflix یک آزمایش ماهانه رایگان ارائه می دهد اما از یک کاربر می خواهد قبل از اینکه ببیند چه محتوایی برای آنها در دسترس خواهد بود ، ثبت نام کند.
کاربران قبل از ارائه اطلاعات شخصی خود ، معمولاً می خواهند مطالب را مرور کنند و درک کنند که سایتی برای ارائه به آنها چه چیزی داشته است (این امر مخصوصاً برای سایتها توسط مارک های ناآشنا صادق است). برای ارائه تجربه کاربری با حداقل موانع تبدیل ، سایت های تلفن همراه باید:
سفری بدون امضا ارائه دهید.
بگذارید کاربران به عنوان مهمان اقدام به خرید کنند.
درخواست ثبت نام را فقط در صورت وابسته بودن به ارائه مقدار ، و سپس درخواست حداقل داده ها کنید.

۹٫ به کاربران بگویید که جهت گیری صفحه بهترین کار را می کند
یا برای هر دو منظره و هم برای پرتره طراحی کنید ، یا کاربران را ترغیب به تغییر جهت گیری مطلوب صفحه کنید ، زیرا کاربران تمایل به ماندن در همان جهت صفحه دارند تا اینکه چیزی باعث شود آنها را تغییر دهند (به عنوان مثال گفتگوی اطلاعات). اطمینان حاصل کنید که تماس مهم برای اقدام شما امکان پذیر است حتی اگر آنها پیشنهاد تغییر را نادیده بگیرند.

۱۰٫ تصاویر محصول را قابل ارتقا دهید
مشتریان می خواهند ببینند چه چیزی خریداری می کنند. در سایت های خرده فروشی ، شرکت کنندگان انتظار داشتند که بتوانند از نزدیک محصولات با وضوح بالا (خصوصاً پوشاک) را مشاهده کنند تا جزئیات بهتری را به دست آورند و در صورت عدم توانایی می توانند ناامید شوند. کاربران باید با کلیک بر روی دوبار یا انتخاب یک دکمه بزرگنمایی ، بتوانند به راحتی در یک تصویر محصول بزرگنمایی کنند تا در جزئیات بیشتر از آن بازدید کنند. تصاویر بزرگنمایی نیز نیاز به حفظ کیفیت بالا دارند.

از نزدیک تصاویر با کیفیت بالا مانند عکس های محصول را ببندید و در نظر داشته باشید که کاربران می توانند هنگام مشاهده یک تصویر ، سطح زوم را کنترل کنند.

۱۱- به پایان رساندن تبدیل در دستگاه دیگر ، آن را آسان کنید
همه کاربران راحت نمی توانند در دستگاه تلفن همراه خود درحال تبدیل باشند – برخی از آنها فقط برای جستجوی محصول از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. یک روش آسان برای ذخیره یا به اشتراک گذاری اطلاعات در بین دستگاه ها برای نگه داشتن کاربران در قیف خود ارائه دهید. کاربران باید بتوانند از برنامه تلفن هوشمند خود تغییر کرده و تحقیقات ، خرید یا رزرو در مورد سایر دستگاهها / مرورگرهای خود را ادامه دهند:
کاربران را قادر کنید تا یک مورد را از طریق ایمیل یا شبکه اجتماعی برای بررسی بیشتر به اشتراک بگذارند.

MR.PORTER مجموعه ای از گزینه ها را برای به اشتراک گذاشتن مورد ارائه می دهد
لیست دلخواه ، موارد دلخواه و سبد یک حساب مشتری همگام سازی کنید.

۱۲٫ کاربر خود را در یک پنجره تنها مرورگر نگه دارید
جابجایی بین ویندوز روی تلفن هوشمند می تواند مشکل ساز باشد و این خطر را ایجاد می کند که بازدید کنندگان نتوانند راه خود را به سایت شما بیابند. سعی کنید با جلوگیری از اقداماتی که ویندوزهای جدید را راه اندازی می کند ، کاربران را در یک مکان نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که تماسهای انجام شده توسط کاربر توسط کاربر در همان پنجره مرورگر است.
جایزه. از برچسب زدن به “سایت کامل” خودداری کنید
وقتی بازدید کنندگان گزینه ای را برای “سایت کامل” می بینند ، فرض می کنند که سایت موبایل متراکم شده است و به جای آن سایت کامل را انتخاب می کند.

درباره ی rajabyy

مطلب پیشنهادی

طراحی سایت ریسپانسیو در موبایل

  در این قسمت از آموزش سئو می خواهیم درمورد طراحی سایت ریسپانسیو و mobile …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *